1915 Çanakkale Köprüsü, otoyol ve bağlantı yolları ile Çanakkale’mizin makro yatırımlarında ilk sırayı almaktadır. Köprü, bölgemizin ayağa kalkmasını sağlayacak çok önemli bir yatırım ve harika bir mühendislik örneğidir.
Köprümüz gerek vizyonuyla gerekse tasarımındaki incelik ve detayları bir ilk olmaya aday. Köprünün her detayında Çanakkale’mizin ruhu var. Boğazın gerdanlığı, Bölgenin yarım asırlık hayali olan köprünün iki ayak aralığı 2 bin 23 metre, Cumhuriyetimizin 100. yılını, ayak uzunluğu 318 metre, 1918 Mart ayını temsil ediyor.
Toplam 324 kilometrelik uzunluğa sahip olan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesinin 4,6 kilometrelik kısmını 1915 Çanakkale Köprüsü, 83,4 kilometrelik kısmını ise Malkara-Çanakkale arasındaki otoyol oluşturuyor. Köprü, 2023 metre ana açıklığı ile “dünyanın en uzun açıklıklı asma köprüsü” unvanına sahip.
ÇANAKKALEMİZİN ŞANLI TARİHİNE YAKIŞIR BİR PROJE
Çanakkale’mizin şanlı tarihine yakışır bir ihtişamda, bölgenin tarihi dokusunu anlatan kırmızı beyaz rengi ile ülkenin en büyük projelerinden biri olan Köprümüz, Marmara Bölgesi ile Kuzey Ege’yi birbirine bağlıyor. Kınalı- Tekirdağ- Çanakkale- Savaştepe Otoyolu ile de Avrupa’dan Türkiye’nin Güneybatısındaki endüstriyel bölgelere kesintisiz erişim sağlanmış olacaktır.
Bölgemizde köprümüzle birlikte devam eden yatırımları da göz önüne aldığımızda, asrın projesinin ne kadar kıymetli olduğunu hep beraber göreceğiz. Ezine Gıda İhtisas OSB, Ayvacık Seracılık OSB gibi yatırımların tamlanması ile, projenin önemi daha da hissedilecek. Hazır olan alt yapı sayesinde Çanakkale'mizin markalaşmış ve markalaşma potansiyeli yüksek olan tarımsal ve hayvansal ürünlerimiz, ülkemize hatta yurt dışı pazarına daha hızlı daha taze ulaşacak. Böylelikle üyelerimiz rekabet avantajı elde edeceklerdir. Köprü ile beraber Çanakkale'mizin ihracatı da artacaktır.
Dünya mirası olan kültür varlıklarımızı görmeye gelecek misafirlerimiz kuyruk beklemeden Çanakkale Boğazı’nı 6 dakikada geçebilecekler. İlimizin turizm potansiyeli açısından büyük bir kazanç olacaktır.
BİRLİKTE BEREKET AYRILIKTA AZAP VARDIR.
Böylesine büyük bir projeyi pandemi koşullarına rağmen çok hızlı bir şekilde İlimize ve ülkemize kazandıran, Cumhurbaşkanımız Sn.Recep Tayyip Erdoğan başta olmak üzere, Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sn.Adil Karaismailoğlu’na, Çanakkale Valimiz Sn. İlhami Aktaş’a, Değerli Vekillerimiz Ak Parti Grup Başkan Velimiz Sn. Bülent Turan’a ve Ak Parti Milletvekilimiz Sn.Jülide İskenderoğluna ve emeği geçen herkese teşekkürlerimizi bir borç biliriz.
Vatanımıza, milletimize hayırlı olsun..
“Birlikte Bereket Ayrılıkta Azap Vardır” sözünün bu dönem en iyi örneklerini Çanakkale olarak hep birlikte gerçekleştirmenin gururunu yaşıyoruz.
Köprümüz ile Kazanan Çanakkale’miz, kazanan Ülkemiz olacak!
S. Kaya Üzen
Çanakkale Ticaret Borsası
Yönetim Kurulu Başkanı
Kaynak: Haber Merkezi
Köprümüz gerek vizyonuyla gerekse tasarımındaki incelik ve detayları bir ilk olmaya aday. Köprünün her detayında Çanakkale’mizin ruhu var. Boğazın gerdanlığı, Bölgenin yarım asırlık hayali olan köprünün iki ayak aralığı 2 bin 23 metre, Cumhuriyetimizin 100. yılını, ayak uzunluğu 318 metre, 1918 Mart ayını temsil ediyor.
Toplam 324 kilometrelik uzunluğa sahip olan Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesinin 4,6 kilometrelik kısmını 1915 Çanakkale Köprüsü, 83,4 kilometrelik kısmını ise Malkara-Çanakkale arasındaki otoyol oluşturuyor. Köprü, 2023 metre ana açıklığı ile “dünyanın en uzun açıklıklı asma köprüsü” unvanına sahip.
ÇANAKKALEMİZİN ŞANLI TARİHİNE YAKIŞIR BİR PROJE
Çanakkale’mizin şanlı tarihine yakışır bir ihtişamda, bölgenin tarihi dokusunu anlatan kırmızı beyaz rengi ile ülkenin en büyük projelerinden biri olan Köprümüz, Marmara Bölgesi ile Kuzey Ege’yi birbirine bağlıyor. Kınalı- Tekirdağ- Çanakkale- Savaştepe Otoyolu ile de Avrupa’dan Türkiye’nin Güneybatısındaki endüstriyel bölgelere kesintisiz erişim sağlanmış olacaktır.
Bölgemizde köprümüzle birlikte devam eden yatırımları da göz önüne aldığımızda, asrın projesinin ne kadar kıymetli olduğunu hep beraber göreceğiz. Ezine Gıda İhtisas OSB, Ayvacık Seracılık OSB gibi yatırımların tamlanması ile, projenin önemi daha da hissedilecek. Hazır olan alt yapı sayesinde Çanakkale'mizin markalaşmış ve markalaşma potansiyeli yüksek olan tarımsal ve hayvansal ürünlerimiz, ülkemize hatta yurt dışı pazarına daha hızlı daha taze ulaşacak. Böylelikle üyelerimiz rekabet avantajı elde edeceklerdir. Köprü ile beraber Çanakkale'mizin ihracatı da artacaktır.
Dünya mirası olan kültür varlıklarımızı görmeye gelecek misafirlerimiz kuyruk beklemeden Çanakkale Boğazı’nı 6 dakikada geçebilecekler. İlimizin turizm potansiyeli açısından büyük bir kazanç olacaktır.
BİRLİKTE BEREKET AYRILIKTA AZAP VARDIR.
Böylesine büyük bir projeyi pandemi koşullarına rağmen çok hızlı bir şekilde İlimize ve ülkemize kazandıran, Cumhurbaşkanımız Sn.Recep Tayyip Erdoğan başta olmak üzere, Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sn.Adil Karaismailoğlu’na, Çanakkale Valimiz Sn. İlhami Aktaş’a, Değerli Vekillerimiz Ak Parti Grup Başkan Velimiz Sn. Bülent Turan’a ve Ak Parti Milletvekilimiz Sn.Jülide İskenderoğluna ve emeği geçen herkese teşekkürlerimizi bir borç biliriz.
Vatanımıza, milletimize hayırlı olsun..
“Birlikte Bereket Ayrılıkta Azap Vardır” sözünün bu dönem en iyi örneklerini Çanakkale olarak hep birlikte gerçekleştirmenin gururunu yaşıyoruz.
Köprümüz ile Kazanan Çanakkale’miz, kazanan Ülkemiz olacak!
S. Kaya Üzen
Çanakkale Ticaret Borsası
Yönetim Kurulu Başkanı