Bayramiç'in yükselen markası TATLAN

Sosyal medya takip platformlarının sayısı son yıllarda hızla arttı.

1192
Bayramiç'in yükselen markası TATLAN

Konuyla iligili olarak Tatlan Helva sahibi Bahar Koçer Yurt;
"Yaklaşık 100.000 markanın analiz edildiği yani neredeyse tüm markaların analiz edildiği bir Türkiye'de BoomSocial bu dijital dünyada ki markalama performansınızı analiz ederek her ay performansınızı ölçmektedir. Bu sıralamada Tatlan olarak ilk 13'deyiz. Idaorganic olarak da 16. sıradayız.Tüm ekip arkadaşlarımla bu raporlamanın haklı gururunu yaşıyoruz.Teşekkürler #rabeldigital teşekkürler büyük Tatlan ailem" dedi.

Markalar sosyal medya stratejileri için kusursuz bir “araca” ihtiyaç duyarlar. Sosyal medyadaki mutluluğunuzu garantileyecek doğru takip aracına nasıl kavuşabilirsiniz? Siz de müşterilerinizle iletişime geçerken, onları daha iyi anlayıp kalplerine giden yolu keşfetmenizde destekçiniz olacak “o aracı” mı bulmak istiyorsunuz?
Sosyal medya takip platformlarının sayısı son yıllarda hızla arttı. Günümüzde bu artış yavaşlarken, artık sosyal medya takip araçları pazarının neredeyse doygunluğa ulaştığından bahsediliyor.
Tüm sosyal medya takip araçları elbette aynı değil ve hepsi size istediğiniz şekilde yardımcı olamayabilir. İşte, bu yüzden iyi bir ön araştırma yapıp ihtiyaçlarınıza en uygun olanını seçmelisiniz. Bu nedenle biz de aşağıda, sosyal medya takibinde “kusursuz eşiniz” olacak o aracı bulmanız için adeta bir kontrol listesi görevi görecek 12 adım hazırladık.
Dediğimiz gibi sosyal medya takip araçları, farklı özelliklere aynı önem, odak ya da ilgiyi vermezler. Eğer sosyal medya takip aracınız aşağıdaki soruları tatmin edici şekilde yanıtlayabiliyorsa, o zaman kusursuz eşinizi buldunuz demektir!
1. Hedefleriniz neler?
Kendinizi tanıyın ve hedeflerinizi belirleyin. Sosyal medya takibi platformlarından neler beklediğiniz uzun bir listeden oluşabilir. Belki standart paketlerde yer almayan çok özel istekleriniz vardır. Kusursuz eşinizi bulmak için hedeflerinize uygun olan ihtiyaçlarınızı belirlemeniz gerekir. Ayrıca, sosyal medya takip aracınızdan bu verileri neden istediğinizi bildiğinizden de emin olmalısınız.
2. Neleri bilmek istiyorsunuz?
Markanız, şirketiniz, sektörünüz, rakipleriniz, kampanyalarınız, eğilimleriniz, krizleriniz, sevmeyenleriniz, kitleniz, fikir liderleriniz, çalışanlarınız… Hangilerini takip etmek ve hangileri hakkında bilgilenmek istediğinize karar verin!
Hangi anahtar kelimeleri takip etmek istiyorsunuz? Markanızın adı, sizin adınız veya anahtar kelimelerinizin türevleri mi?
Sizin ve markanızın adıyla ilgili yaygın imla hataları veya mahlaslar, alternatif isimler var mı?
İnsanlar markanız hakkında neler söylüyor ve siz bu bilgiyi nasıl kullanabilirsiniz?
İtibarınızı düzeltmek mi istiyorsunuz ya da halihazırda yüksek olan itibarınızı daha da iyi bir noktaya mı taşımak istiyorsunuz?
Şirketinizde sosyal medya ve web takibini yapacağınız saygı duyulan kişilikler var mı?
Daha fazla fırsat mı keşfetmek istiyorsunuz?
İnsanların sektörünüz hakkında neler konuştuğunu öğrenmeye mi ihtiyacınız var?
Sektörünüzün sosyal medya ekosistemi ne durumda?
Sektörünüzle ilgili genellikle hangi söylemler ve anahtar kelimeler, hangi etiketler kullanılıyor?
Fenomenler, marka sözcüleriniz ve sevmeyenleriniz kimler? Nelerle ilgileniyorlar?
Sosyal medyaya etkili şekilde nasıl katılmalısınız?
Ne istediğinizi bilmek, kusursuz eşinizi bulmak için anahtar görevi görecek.
3. Sosyal medyayı neden takip etmek istiyorsunuz?
Markanızdan olumsuz şekilde bahsedildiğinde haberdar olmak istiyor musunuz? Sık sık online krizler ya da online itibar sorunları yaşıyor musunuz?
Eğer yanıtlarınız “evet” ise o zaman sosyal medya aracınız gerçekten hızlı, hatta gerçek zamanlı olmalı. Tüm müşteri hizmet taleplerine mümkün olduğunca çabuk yanıt vermelisiniz. Ayrıca, destek ekibinizle ortak çalışmak ve aranızda bilgi paylaşmak için sorunsuz çalışan bir gidişat oluşturmalısınız.
4. Hangi kanalları takip etmek istiyorsunuz?
Twitter sizin için ne kadar önemli? Peki ya Facebook, blog’lar, haber siteleri ve forumlar? Instagram kampanyaları yapma planlarınız var mı?
İnternet, birçok bağlantı ve bilginin olduğu çok derin bir yer… Nereye bakacağınızı ve neye odaklanacağınızı bilmek, takip edeceğiniz kanalları belirlemek, markanız için atacağınız önemli adımlar. Sosyal medyanın dinamik yapısı sebebiyle, aktif olmanız elzem. Her zaman iletişime ve yeni ilişkiler kurmaya hazır olmalısınız. Bu yüzden açık yürekli ve açık fikirli olun. Mevcut müşterilerinizin nerede olduğunu öğrenin ve onların ihtiyaçlarını dinleyin.
5. Ağları tanıyor musunuz?
Evet, artık hedeflerinizi biliyorsunuz. Neden sosyal medya takibi yapmak istediğinizi ve hangi kanalları seçeceğinizi de biliyorsunuz.
Peki, şimdi ne yapacaksınız? Her sosyal medya ağının kendine has dinamikleri vardır. Kanallara özgü dinamikleri öğrenmedikçe, buralardaki konuşmanın içine katılamazsınız. O sebeple, bu kanalları nasıl dinleyeceğinizi öğrenmelisiniz ve sosyal medya takibinden neler umabileceğinizi bilmelisiniz.
Twitter, sosyal medya kanalları içinde en fazla sonucu üretir. Ayrıca neredeyse bütün Tweet’ler herkese açıktır. Takip aracınız mutlaka bu sonuçlara ulaşabilmelidir.
Facebook bir sosyal medya devi olabilir, ancak gizlilik endişeleri nedeniyle üçüncü partilere yalnızca sınırlı sonuçlar sağlar.
Instagram etiketlerin aranmasına izin verir. Bu yüzden sonuçları kaçırmamak için, anahtar kelimelerinizi dikkatle belirleyin.
YouTube’un gelişmiş bir arama özelliği vardır. Takip aracınızın hem video başlıklarını hem açıklamaları hem de etiketleri arayabildiğinden emin olun.
6. Takibiniz nasıl filtrelenmeli?
Konum, dil ya da demografiye göre filtreleme yapmak mı istiyorsunuz? Bazı takip araçları çoklu dil seçeneği sunarlar. Ancak bu o dili bir yerel ya da bölgesel araç kadar dinleyebildikleri ya da takip edebildikleri anlamına gelmez. Çoklu dil seçeneği denirken neyin kastedildiğinden emin olmak için kontrollerinizi mutlaka yapın. Belki yerel bir araç işinizi daha iyi görecektir.
Araç, veriyi sorunsuz alabiliyor mu?
Veri tam mı?
Spam filtresi var mı? İlgisiz verilerin filtrelenmesi baya zor bir iştir.
Araçta coğrafi kapsam var mı ve doğru çalışıyor mu? Eğer sağlayıcı, doğru çalıştığını iddia ediyorsa araç yorumların ya da konuşmaların tam konumunu belirtebilir. Örneğin, İngilizce ya da İspanyolca gibi diller bölgesel farklılıklara sahiptir. Ancak, henüz hiçbir sosyal medya takip aracı coğrafi bölgeye göre takip yapmayı tam olarak başaramamaktadır. Sadece bazı araçlar bölgesel olarak diğerlerinden daha iyi çalışırlar.
7. Sosyal medya takip platformunuzdan içerik yayınlamak istiyor musunuz?
Sosyal medya takip araçlarının bazıları, sosyal medya hesaplarını yönetmeye ve sosyal medya sayfalarından içerik paylaşmaya da olanak tanırlar, ancak her iki işi hakkıyla yapanların sayısı dünya çapında bir elin parmaklarını geçmez. Bir çok firma her iki servisi de farklı firmalardan almak zorunda kalır ve karmaşa ile birlikte zorluklar da burada başlar.
BoomSonar içerisinde yer alan her bir modül birbiriyle full entegre şekilde çalışır ve her bir araç kendi fonksiyonel alanında sadece Türkiye’de değil, dünyada da en iyi ve iddialı programların tamamıyla doğrudan yarışabilir şekilde sunulur.
Yayınlama özelliği, farklı kanallarda birçok hesabı yöneten şirketlerin işini kolaylaştırır. Hele bu özellik, dinleme ve crm yönetimi yaptığınız alanlarla entegre ise, hem işiniz kolaylaşır, hem de tek yerden bir çok farklı programla yaptığınız işi yapmanıza, raporlamanıza ve ekstra iç görüler elde etmenize imkan sunar.
BoomSonar Suite içerisinde yer alan sosyal medya takip ve sosyal medya hesap yönetimi modülleri birbirleriyle ve bir çok call center tarafından kullanılan BoomSonar Suite sosyal crm sistemi ve/veya yine bu firmaların kullandıkları Salesforce, Microsoft Dynamics, Zoho, Oracle CRM ve benzeri bir çok CRM sistemine de doğrudan entegre edilebilirdir.
8. Bir stratejiye ihtiyacınız var mı?
Tabii ki bir stratejiye ihtiyacınız var!
Sosyal medyanın sınırsız dünyasında bir stratejiye sahip olmak her zaman önemlidir. Dünyanın birçok yerinde, birçok farklı kanalda, birçok farklı dilde konuşulmalar sürekli gerçekleşmektedir. İşte, bu yüzden öncelik vermek istediğiniz tüm konuları çözümlemeli ve sıralandırmalısınız. Bunu; markanızın bakış açısı, pazarlaması, CRM’i, itibarı, kampanyaları ya da yeni lansmanı olmuş ürünlerine göre yapabilirsiniz. Çoklu departmanların dâhil olduğu sosyal medya yönetiminde ise başka bir strateji de ürüne, markaya ya da mesaj türüne göre genelden özele kategorilendirmektir.
Birçok uzmana göre sosyal medya takibinin önceliklendirme, planlama ve fenomenler ya da marka elçilerini dâhil etmeden oluşan üç adımı, birbirinden biraz farklı değerlendirilir. Ancak hepsi daha büyük bir resmin parçasıdır. Eğer önceliklendirmez, strateji oluşturmaz, uzun vadeli rutin pazarlama projeleri ve kriz senaryolarına göre alternatif planlar yaratmazsanız, kötü bir yönetici olursunuz.
Kendinize sormanız gereken bazı sorular şunlardır:
Markanız ya da ürününüz hakkındaki pozitif ya da negatif geri bildirimleri nasıl yanıtlayacaksınız?
Sosyal medyada sizden şikâyet eden sinirli müşterilerinizle baş edebilecek misiniz ve bunu nasıl yapacaksınız?
Ürününüz ya da sektörünüz hakkında müşteri hizmetleriniz tarafından geliştirilebilecek ve iyi birer fırsata dönüştürülebilecek sürekli şikâyetler ya da sorular var mı?
Bu şikâyetlere ilgili departmanlarınız doğru şekilde yanıt verebilir mi?
Rakipleriniz benzer durumlarla nasıl baş ediyor?
Fenomenlerin sizin hakkınızda hararetli şekilde konuştuğu durumlara hazırlıklı mısınız?
Bu dezavantajları avantaja çevirebilir misiniz?
Bazen her şeyi tek başınıza kontrol altında tutamayabilirsiniz. Yanınızda olan, sizi destekleyen birilerinin olması her zaman iyidir. Sosyal medyada bilgilerin tüm kanallarda ışık hızından daha hızlı şekilde yayılabilme potansiyeli vardır. Hayranlarınızı sürece dâhil etmek, sizi daha güçlü kılacaktır. İşte, marka elçilerine bu yüzden ihtiyacınız var.
Peki, onları nasıl bulabilirsiniz?
Öncelikle bilginin kaynaktan son uca nasıl ulaştığını genel olarak görün.
Potansiyel hayranlar ve fenomenleri bulup sonra onları marka elçilerine dönüştürün.
Fenomenler ve hayranlarınızla ilişkiler kurun.
İlişkinizin onlar için yakın ve ilgi çekici olmasını sağlamaya çalışın.
İlgilenen kişilerle bilgi paylaşın ve bu ilişkinin yalnızca bir tarafa faydası olmadığını onlara kanıtlayın.
9. Kullanıcıları dâhil etmek istiyor musunuz?
Sosyal medya takip aracınızın yardımıyla stratejinizi yaratırken diğer kullanıcılar, marka elçileri ve fenomenlerle etkileşiminiz hakkında da fikir yürütmeniz gerekir.
Uzmanlıklarına ihtiyaç duyulduğunda onlarla nasıl etkileşime geçebilirsiniz?
Onlara ihtiyaç duyulduğunda ne sıklıkla haberdar edilecekler?
Ortak bir iletişim stratejisi geliştirdiniz mi?
Şirketinizin sosyal medya uzmanlığı var mı? Sosyal medya yönetimi için dışarıdan hizmet mi alıyorsunuz?
Herhangi bir etkileşim gerçekleştikten sonra müşteri ilişkileri veri tabanınıza bağlı bir kayıt sisteminiz var mı ve bunu CRM ile nasıl ilişkilendirmelisiniz?
10. Marka algınızı ölçebiliyor musunuz?
Hiçbir aracın kusursuz şekilde yapamadığı bir başka özellik de budur. Ama yine de bazı araçlar bu konuda diğerlerinden daha doğru sonuçlar verir. Aracınızın algıyı nasıl ölçtüğünü önceden bilmek her zaman daha iyidir, özellikle de algınızı rakiplerinizinkiyle karşılaştırmak istediğiniz durumlarda.
İnsanların bile bazen samimi düşünceler, trolleme, kinaye ve espri arasında karar vermede zorluk yaşadığı olur. O zaman bir makine insanlardan daha iyi nasıl yorum yapabilir? Bu demek değildir ki her insan otonom algı analizi özelliği olan bir araçtan daha iyi algı analizi yapabilsin. İnsanlar ve algı arasındaki tartışma uzun süredir sektörde devam etmekte. Siz sadece hatasız bir algı analizine ihtiyaç duyduğunuzda, bunun nasıl yapıldığını ve kimin yaptığını hizmet sağlayıcınıza ısrarla sorun.
11. Aracınız, sosyal medya yönetim sisteminizle ne kadar uyumlu?
Burada uyum derken, aslında ne tür veri biçimleriyle uğraştığınızdan bahsediyoruz. Sosyal medya takip araçları farklı şekillerde veri sunabilirler.
Kendi raporlarınızı nasıl oluşturuyorsunuz?
Microsoft Excel raporları mı kullanıyorsunuz yoksa başka formatları mı tercih ediyorsunuz?
Aracınızın kontrol panelinden verinizi yönetebiliyor musunuz?
Aracınızın kontrol paneli ihtiyaçlarınızı karşılıyor mu? Özelleştirilebilir mi?
Raporlar için özelleştirme seçenekleri var mı? Tek bir rapor şablonuyla mı sınırlısınız?
Kaç kişinin takip aracınıza erişim ihtiyacı var?
12. Gerçek zamanlı uyarılar almak istiyor musunuz?
Online aktiviteler, zaman kuşaklarına bağlıdır. Her an bir yerde bazı kullanıcılar sürekli uyanıktır ve markanız için sorun yaratmaya hazırdır. Sabahın üçünde kriz gerçekleşme ihtimali varken rahat uyuyabilir misiniz? Emin olmak için bu soruları kendinize sorun:
Beklenmedik aktivitelere karşı 7/24 alarmlar kurmak ister misiniz?
Sonuçlarınızda ani yükselmeler olduğunda e-posta ya da SMS mesajları ile uyarılmak ister misiniz?
Önemli fenomenler markanızdan bahsettiğinde haberdar olmak ister misiniz?
Türkiye’ye özel gazeteci, siyasi figür, ünlü, ya da fikir önderlerinden biri markanız veya ürünleriniz hakkında bir şey yazarsa, anında haberdar olmak istemez misiniz?
BoomSonar Suite sisteminde farklı kategoriler altında sınıflanmış 10 binlerce tanınmış kişi bu imkanı size sunacaktır.


Kaynak: Haber Merkezi
Yorum Ekle
İsim
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.